Fast food i słodycze w diecie dziecka?

Chyba wszystkie dzieci lubią słodycze i fast foody. Nie ma oczywiście w tym nic złego, jeśli dziecko od czasu do czasu zje taki posiłek. Problem pojawia się wtedy kiedy nasza pociecha nie chce jeść pełnowartościowego jedzenia lub odreagowuje swoje emocje, zajadając się np. słodyczami czy innymi słonymi, niezdrowymi przekąskami.

Co zrobić aby uniknąć takich sytuacji?

Przede wszystkim musimy pamiętać, że za zdrowe nawyki żywieniowe odpowiadają rodzice i to oni powinni być przykładem dla swoich dzieci. Dlatego zwracaj uwagę na to co sam jesz. Zadbaj o to by na Twoim talerzu nie zabrakło kolorowych warzyw. Staraj się rozsądnie dobierać przekąski dla dziecka. Co podajesz dziecku kiedy domaga się przekąski: jabłko czy np. słodkiego wafelka?

Nie popadaj jednak w skrajność! Nie zabieraj dziecku całkowicie „śmieciowego” jedzenia, ani słodyczy. Pamiętaj, że popularne dania jak pizza, hamburger czy hot-dog możesz zrobić w domu, „dorzucając” do nich wartościowych składników, jak warzywa czy dobre mięso. W Internecie z pewnością znajdziesz wiele ciekawych przepisów. My również przygotowaliśmy kilka sprawdzonych propozycji m.in. na domowego hamburgera czy kolorowe hot dogi, które możesz przygotować wraz ze swoją pociechą. Słodycze również mogą być obecne w diecie dziecka, niech jednak będą to słodycze dobrze wybrane i w ograniczonych ilościach. Całkowity zakaz słodyczy może wzbudzić wzmożoną chęć do ich jedzenia, a tego z pewnością nie chcemy..

Pamiętaj, że najważniejszy jest umiar, bez skrajnego podejścia 😉