Grillowe dietetyczne weekendy, czyli jak grillować bez wyrzutów sumienia!

  1. Czystość!
    Oprócz starannie oczyszczonego grilla staramy unikać się wszelkiego rodzaju podpałek lub gazet, których części mogą przechodzić do pożywienia
  2. Żar!
    Oby lał się tylko z nieba 😉
    Jedzenie połóżmy na ruszt dopiero w momencie pojawienia się żaru. Nie grillujmy potraw na pełnym ogniu, zmniejszymy dzięki temu ilość przedostawanych związków rakotwórczych do naszego organizmu.
  3. Tacki!
    Podczas grillowania z kapiącego tłuszczu na rozżarzony węgiel powstają toksyczne związki m.in. heterocykliczne aminy aromatyczne, bądź wielopierścieniowe węglowodory aromatyczne (WWA), o działaniu rakotwórczym i uszkadzającym nasze DNA. Możemy ograniczyć ich przedostawanie się do pożywienia dzięki tackom aluminiowym, które zapobiegają kapaniu tłuszczu  na węgiel.
  4. Marynaty!
    Przed grillowaniem marynujmy nasze pyszności! Stosowanie marynat skraca czas grillowania, dzięki czemu powstaje mniej szkodliwych związków. Marynaty stwórz na bazie oliwy, soku z cytryny i ziół tj. rozmaryn, bazylia, szałwia, czy oregano, które wzbogacają smak potraw. (Więcej o marynatach pisaliśmy tutaj)
  5. Warzywa i owoce
    Grillowane oraz w postaci surówek. Warzywa i owoce zawierają antyoksydanty pomagające naszym komórkom w uporaniu się z toksycznym działaniem grillowanego jedzenia. (A tutaj podpowiadamy jak długo grillować poszczególne warzywa 😉 )
  6. Elektryczny?
    Grill elektryczny może być dobrą alternatywą dla tradycyjnego grilla. Może aromat nie będzie taki sam, ale potrawa z pewnością będzie zdrowsza.

Mamy nadzieję, że powyższe wskazówki pomogą Wam zdrowiej cieszyć się biesiadowaniem z przyjaciółmi 😉

Życzymy udanych i ciepłych weekendów!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *